1200 شهر بزرگ جهان در حمایت از جنبش وال‌استریت قیام کرده‌اند

مدیر مسئول روزنامه کیهان ‌گفت:‌ جنبش وال‌استریت یک چالش برای آمریکا محسوب می‌شود، ‌یک هزار و 200 شهر بزرگ از 82 کشور جهان هماهنگ با‌هم بر ضد‌نظام سرمایه‌داری تظاهرات کردند. به گزارش افکار؛ حسین شریعتمداری ظهر امروز در همایش بزرگ بسیجیان شهرستان گلپایگان که در امام‌زاده هفده تن برگزار شده بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به همت امام (ره) و از خودگذشتگی ملت بر کرسی حاکمیت نشست و اگر چنین اتفاق بزرگی در تاریخ ایران صورت نمی‌گرفت، اسلام ناب در لابه‌لای اوراق کتاب‌ها و یا برای همیشه در ذهن افراد باقی می‌ماند، به بیان دیگر زمانی که اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نشست نسخه شفابخشی که باید پیچیده می‌شد، پیچیده شد. وی افزود: اسلام بین مردم ایران بود ولی حاکمیت نداشت، یکی از ویژگی‌های بزرگ انقلاب اسلامی ایران این است که بر‌خلاف سایر دولت‌ها و مکتب‌ها انقلاب همراه اسلام نیامد، بلکه از قبل برای مردم شناخته شده بود و زمانی که امام (ره) آن ندا را سر داد، این ندا در دل و افکار و سنت مردم آشنا بود و انگار گمشده خود را پیدا کردند، گمشده‌ای که از صدر اسلام از آنها گرفته شده بود و حال پس از سال‌ها آن ندا موج تازه‌ای در کشورشان راه انداخته بود.

 
*مرزهای انقلاب اسلامی که بر اساس اسلام شکل گرفته است
مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه به آثار اسلام در حاکمیت اشاره کرد و گفت: اسلام یک باور است و جای باورها در قلب انسان‌ها است، بنابراین مرزهای انقلاب اسلامی که بر اساس اسلام شکل گرفته با مرزهای جغرافیایی منطبق نیست و هر جا مسلمانی زندگی می‌کند در معرض پیدایش حرکتی شبیه به آنچه در انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته است، قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: ماهیت اسلام ظلم ستیزی است، اسلامی که ظلم ستیز نباشد، اسلام نیست، در اسلامی که مرفه‌های بی‌درد پرخوری می‌کنند و زالوصفتان شاهد فقر محرومان هستند، اسلام نیست.
شریعتمداری تصریح کرد: تا زمانی که اسلام از محرومان جامعه دفاع می‌کند و ماهیت ظلم ستیزی دارد، نظام سلطه در برابر ما قد علم می‌کند و این امر را از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم، درگیری ما درگیری ماهوی است و اسلام با ماهیت نظام سلطه درگیر است و در این زمان دو راه وجود دارد یا باید از اسلام دست کشید که این چیزی است که اصلاح طلبان در جریان فتنه به دنبالش بودند و اسلام آمریکایی است و یا اینکه نظام سلطه دست از خوی استکبارستیزش بردارد.
وی تصریح کرد: با حاکمیت اسلام محرومان جهان به انقلاب اسلامی دل می‌بندند و ایران را کانون امید خودشان می‌دانند و از این کشور الگو می‌گیرند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه به ویژگی انقلاب‌های اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: جنبش‌ها و انقلاب‌های منطقه در ابتدا اسلامی است و از مساجد آغاز می‌شود و رنگ و بوی اسلام دارد و این را در شعارهایی که سر داده می‌شود، می‌توانیم ببینیم و دیگر اینکه انقلاب‌های منطقه ضداستکباری است و علیه دیکتاتوری‌هایی است که دست نشانده آمریکا و اسرائیل بوده و نمونه آن علی عبد الله صالح در یمن، آل سعود و آل خلیفه هستند و دیگر اینکه این انقلاب‌ها مردمی بوده و به یک قشر خاص تعلق ندارد، این سه ویژگی با خصوصیات انقلاب اسلامی در ایران مطابقت دارد.
 
*تهدید آمریکا تو خالی است
وی اضافه کرد: تهدید حمله نظامی آمریکا به ایران یک تهدید توخالی است و بسیار بعید به نظر می‌رسد.
شریعتمداری گفت: امریکا در منطقه خاورمیانه سعی داشت جنبش‌ها را مهار کند و در لیبی پس از قتل عام‌های فراوان نتیجه آن این شد که شورای انتقالی قانون اساسی لیبی را بر اساس اسلام نوشت؛ در تونس پس از رای گیری عمومی اسلام‌گرایان بیشترین رای را آوردند و استکبار جهانی متوجه شده که تهدید نظامی در خاورمیانه تأثیری ندارد.
وی همچنین به جنبش وال استریت اشاره کرد و گفت: شعار مردم حذف نظام سرمایه‌داری است و می‌گویند 99درصد زیر بار یک درصد سرمایه‌داران نمی‌روند، جنبش وال استریت یک چالش برای آمریکا محسوب می‌شود، طی چند روز گذشته یک هزار و 200 شهر بزرگ از 82 کشور جهان هماهنگ با هم بر ضد‌نظام سرمایه‌داری تظاهرات کردند و این اعلام خطری برای سلطه‌گران جهانی است.
 
*نگاه دشمن به درون کشور است و به دنبال شکار می‌گردد
مدیر مسئول روزنامه کیهان بیان داشت: کسانی که فتنه 88 را راه انداختند و انقلاب اسلامی را با چالش مشروعیت روبه رو کردند، حال ببینند که دیکتاتوری‌های خودشان چگونه یکی پس از دیگری سقوط می‌کند، آنچه حضرت امام خمینی(ره) در خشت خام می‌دید بسیاری از افراد در آینه صاف ندیدند و امروز پیش بینی امام تحقق یافت.
شریعتمداری اضافه کرد: نگاه دشمن به درون کشور است و به دنبال شکار می‌گردد و فتنه 88 هم یکی از الطاف خدای بزرگ بود که به این ملت عطا کرد.
وی به دستاوردهای فتنه 88 اشاره کرد و چنین گفت: در جریان فتنه تمام نیروهای دشمن گرد هم آمدند و خودشان را به مردم شناساندند، بار دیگر نظرات امام (ره) مطرح شد، نسل سوم و چهارم که اوایل انقلاب را ندیده بودند دشمن بیرونی و درونی را شناختند و در یک کلام شعار«خامنه‌ای خمینی دیگر است» به درستی محقق شد و این‌ها از الطاف خداوند است.
 
*دشمن در انتخابات تغییر قیافه می‌دهد
مدیرمسئول کیهان با بیان اینکه دشمنی که لو رفته دیگر با همان شکل و شمایل دیگر نمی‌آید، گفت: دشمن لو رفته دیگر با همان شکل نمی‌آید بلکه تغییر قیافه می‌دهد و بنا به فرمایش امام (ره) میزان حال فعلی افراد است و کسانی که به ساحت مقدس امامان اهانت کردند دلیلی ندارد که در پست‌های حساس قرار گیرند و کفش دزد پیش‌نماز نمی‌شود.
وی یادآور شد: در فتنه 88 کسانی که ساکت بوده‌اند نیز مسئول هستند و در انتخابات آینده ممکن است با چهره‌های جدید وارد عرصه‌های انتخاباتی شوند و باید مراقب چهره‌های جدید افراد باشیم چون نمی‌شود سریع خط عوض کرد و بدانیم جریان اصلاحات نگاه پلکانی دارد.
شریعتمداری با بیان اینکه مراقب فتنه‌ها باید باشیم، گفت: گاهی ربا با معامله اشتباه می‌شود، رشوه با هدیه اشتباه می‌شود، مهم این است که حق را از باطل و درست را از نادرست تشخیص دهیم و راه را به اشتباه نرویم.