اشعار حضرت زهرا (س)

دارالسلام مرحوم نوری جلدیک صفحه دویست و چهارده از امالی مفید نیشابوری نقل شده :
خانم و مخدره ای که نوحه گر و مداحه بنام زره بوده که درتمام مجالس زنانه شرکت میکرده و اقامه عزاداری حضرت سیدالشهداء اباعبداللّه الحسین ع را برپا می نموده و خانم خوب و جلسه ای و اهل تقوی بوده و مخدرات دیگر را تشویق به عزاداری و گریه مینموده خلاصه برای عزاداری اهلبیت هرکاری که از دستش برمی آمده انجام میداده .

 

یکشب که بعد از جلسات به منزلش برمیگردد باحال خسته به بستر می رود و بخواب می رود.
یکوقت در عالم خواب می بیند که مشرف شد محضر مقدس بی بی عالم فاطمه زهرا سلام اللّه علیها حضرت بی بی نزد قبر مقدس حضرت سید الشهداء ع نشسته و گریه و زاری می کند.

و بعد با چشم گریان روبه این مخدره عنایت فرموده و می فرماید ای زره درمجالس عزای فرزند دلبندم سیدالشهداء ع این اشعار را بخوان .
ایها العینان فیضا واستهلا لاتغیضا وابکیا بالطف میتا ترک الصدر و ضیضا لم امرضه قتیلا لا و لا کان مریضا یعنی : ای دو چشمان وای دودیده من اشک بسیار از چشم و دیده اشکبار بریزید، زیاد گریه کنید، و باشک کم اکتفا نکنید، و گریه کنید بر آنشهیدی که در زمین کربلا افتاده و سینه اش زیر سم اسبها شکسته شده است مریض نبود و از دار دنیا رفته است یعنی نه مریض ااز دنیا رفت بلکه او را کشتند.
نظرات 2 + ارسال نظر
اسم من سلام است چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:23 ب.ظ

من سلام هستم
سلام
این جور مطالب و مصاحبه با افراد قرآنی یا مربوط به آن را بیشتر کنید

یار مهربان دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:20 ب.ظ

خیلی گشتم تا فهمیدم اسمش چیست. حدس میزدم طباطبایی باشد، ولی چهره اش خیلی عوض شده. اگه اسمش را در مطلب بالا بیاورید بهتر است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد